Träningsprogram

Här hittar du träningsprogram för alla typer av målsättningar, helt gratis och professionellt utformade.

Headline

Oavsett om du vill bränna fett, bygga muskler, bli starkare eller helt och hållet forma om din kropp har vi en färdig plan för dig. Framtagna av professionella tränare och experter inom fitness är träningsprogrammen uppbyggda med videoinstruktioner, bilder och vägledning. Detta för att göra det så enkelt som möjligt för dig att nå dina mål. Börja med ett träningsschema som faktiskt ger resultat och hitta programmet som passar för just dig redan idag.

Fördelar med träningsprogram

Vilken typ av träning du gillar och vad du vill uppnå med din träning är olika från person till person. Med olika typer av sammansatta träningsprogram kan man fokusera på olika delar av kroppen eller på specifika funktioner såsom styrka, rörlighet eller uthållighet.

Dina träningsbehov ändras med tiden och det är inte alltid lätt att planera och utföra träningen för att nå dina mål. Därför kan det vara skönt att låta någon annan utforma träningsprogrammet åt dig så att du kan fokusera på dina mål. Det är därför vi finns!

Fördelen med ett färdigt träningsprogram är att det kan hjälpa dig att få ut det mesta av din träning. Många olika faktorer spelar in när det kommer till att välja rätt träningsprogram. Dina mål, din fysisk och hur ofta du kan och vill träna till exempel. Ett bra helkroppsprogram fokuserar på styrka, smidighet och kondition och är bra om ditt mål är att förbättra din fysik och hälsa generellt. Har du däremot ett mer specifikt mål som att bygga muskler i rumpa och ben så finns det träningsprogram som hjälper digmed just detta.

Ett bra råd när det kommer till att träna efter träningsscheman är att inte köra samma program för lång tid. Detta för att samma träning under en längre period inte ger några resultat. Din kropp vänjer sig vid den belastningen. För att ta träningen till nästa nivå måste du därför utmana kroppen med högre krav och en annan typ av träningsprogram. Du kan även öka intensiteten rejält i ditt nuvarande schema eller träna oftare.

Att bestämma dig för att börja träna och köra ett träningsprogram är första steget till en bättre kropp och hälsosammare livsstil. Men när du väljer vilket program du ska börja träna efter är det viktigt att inte börja för hårt och maxa från början. Det kommer att sänka din motivation om du inte klarar av ditt högt uppsatta mål och öka risken för skador. Skapa istället ett rimligt mål att jobba mot. Det kan vara allt från att gå ned ett visst antal kilon i vikt till att lyfta ett antal kilon tre gånger i en viss övning. Har du ett väl formulerat mål att sikta på kommer det att hjälpa dig att hålla dig till ditt träningsschema. Det kan också hjälpa att skriva ned ditt träningsprogram och dina mål på papper och avsätta tid för träningen.

Det underlättar med en viss struktur både när det kommer till motivation och utförande. Något som också kommer att öka din motivation avsevärt är att dokumentera dina framsteg på gymmet. På så sätt kommer du lättare märka om ditt träningsschema är så effektivt som du vill att det ska vara. Du kommer även att bli peppad att fortsätta höja ribban när du märker att dina resultat förbättras.