Annons
Annons

Pull Ups - så här gör man

Pull Ups - hur gör man?

 

chins - väldigt bra ryggövning

Utförande Pull Ups

Ställ dig framför en chin up stång och ta tag i stången med ett brett överhandsgrepp. Har du ingen sådan stång på ditt gym, kan du välja en fastmonterad stång där du kan ta ett brett grepp.

Stabilisera kroppen genom att hålla den spänd för att undvika att gunga medan du utför övningen. Låt fötterna hänga fria och lyft sedan upp dig själv tills stången är över hakan. Gå sedan kontrollerat tillbaka till utgångspositionen och upprepa övningen.

Så hur ska man hålla händerna? Skillnaden mellan chins och pull-ups handlar om just detta. När du gör chins har du handflatorna mot dig och biceps kommer att hjälpa till mer och vid pull ups håller du istället handlatorna ifrån dig, som i videon ovan.

Chins - så här gör du

Vill du bli proffs på chins? Testa vårt chinsprogram med Pansar idag! Är du redan en killer på övningen, kanske du vill testa steg 2 i chinsprogrammet och det hittar du här!

Se alla ryggövningar på:
https://muscles.se/ovningar/ryggovningar/

Annons
Gratis nyhetsbrev om träning varje helg!
TräningstipsNyttiga receptArtiklar

Jag vill gå med!

Utförande och muskelkarta

chins utförande chins muskelkarta

Annons