Mighty Seven

Mighty Seven eller M7 är ett helkroppsprogram som bygger på 7 stora grundövningar. Utöver dessa 7 som du tränar vid varje träningspass adderar du lite extra övningar som varierar från gång till gång. Vill du enbart köra de stora 7 övningarna går detta bra men för att ytterligare fördjupa vissa dagar mot vissa muskelgrupper är de extra övningarna väldigt bra. Extraövningarna är uppdelade enligt push, pull och ben principen. Under din första workout gör du de 7 grundövningarna samt extraövningar mot axlar, bröst och triceps. Workout 2 kommer att fokusera mer på bicep, rygg och baksida axlar och den sista workout:en kommer att fokusera extra mycket på ben och rumpa. Se till att alltid ha minst en dags vila mellan passen eftersom du tränar hela kroppen varje gång.

Ladda ner vår app Mygreatness och få träningsprogrammet direkt i din ficka på App Store eller Google Play.

mighty seven träningsprogram för styrketräning

Träningsdetaljer Mighty Seven

  • Goal
    Muskeltillväxt, Styrka
  • Body Part
    Helkropp
  • Workouts per week
    3
  • Number of weeks
    9
  • Equipment
    Skivstång, Chinstång, Kabel, Hantel, Maskin
  • Level
    Svår

Syfte med Mighty Seven

  • Att köra igenom kroppen varje träningstillfälle
  • Att arbeta med stora tunga vikter
  • Att även fördjupa varje pass lite extra på tre övergripande områden: Push, Pull och Ben
  • Har du ont om tid och brist på tillfällen att träna ofta är Mighty Seven som kör igenom hela kroppen i sin grundform väldigt bra
  • M7 är ett tufft träningsprogram med stora vikter. Efter de 9 veckorna kan du köra lättare ett par veckor för att sedan starta om med M7 igen

Uppdelning Mighty Seven i 3 olika workouts och progression över veckorna

Related Training Programs