Tabata med Denice Lundevall

Program Details

  • Goal
    Kondition, Muskeltillväxt
  • Body Part
    Helkropp
  • Workouts per week
    3
  • Level
    Lätt
  • This is a stay in shape and burn fat workout

Varför ska man träna tabata?

Kort men intensivt träningsprogram med fokus på styrka och kondition för dig som vill träna hemma och på resan. Upplägget bygger på tabata som är högintensiv träning. Välkommen till hemmaträning som faktiskt ger resultat!

Detta program är ett tabataupplägg som du kan köra hemma, på hotellet eller utomhus. Du behöver bara din kropp och ett tidtagarur för att köra hela passet. Tabata är högintensiv träning som bygger på att du kör full fart 20 sekunder i en övning och sedan vilar du 10. Sen kör du samma övning igen åtta gånger om. Pulsen kommer att bli kraftig och dina lungor kommer att få jobba ordentligt. Mjölksyran ska vara din bästa vän.

Trots att du inte kör med vikter så kommer du vara helt slut efteråt och du kommer att bränna en hel del kalorier.

Uppvärmning

Kör igenom alla 5 övningar långsamt på rad 2 hela varv. 20 sek långsamma burpees följt direkt av 20 sek armhävningar osv. Bli varm i kroppen innan du kör rull fart.

Related Training Programs