Facepull med Gummiband

Träningsdetaljer Facepull med Gummiband

  • Primary Muscle
    Bakre axlar
  • Secondary Muscle
    Trapezius
  • Equipment
    Gummiband
  • Level
    Lätt

Varför gör man Facepull med gummiband

På resan eller hemma är gummibandsträning väldigt enkelt att utföra. Gummiband tar ingen onödig plats samtidigt som de kan ge dig en hel del mjölksyra och metabolisk stress. Det är svårt att få till tunga lyft som ger styrka och stora muskler med gummiband med de är utmärkta för nybörjare, som rehab, på resan eller som avslutande övning på en muskel du redan utfört tunga lyft. Läs mer om varför man gör Facepull. Skillnaden mot att dra i kabel är att motståndet med gummiband blir som tyngst närmast kroppen när gummibandet är spänt. I kabeldrag är det jämt fördelat under hela rörelsen.

Tips för Facepull med Gummiband

  • Ha gärna gummibanden något spänt redan vid starten
  • Sänk axlarna innan rörelsen startat
  • Spänn din core
  • Gunga inte kroppen under övningen, den ska vara stilla
  • I toppläget pressar du ut det absolut sista genom att dra ihop skulderbladen
  • Håll gärna kvar en stund vid maximalbelastning

Related Exercises