Hammercurl Gummiband

Träningsdetaljer Hammercurl Gummiband

  • Primary Muscle
    Biceps
  • Equipment
    Gummiband
  • Level
    Lätt
  • Muskelfakta
    Denna övning tränar främst dina Brachialis, muskeln under Biceps

Varför gör man Hammercurls med Gummiband

På resan eller hemma är gummibandsträning väldigt enkelt att utföra. Gummiband tar ingen onödig plats samtidigt som de kan ge dig en hel del mjölksyra och metabolisk stress. Det är svårt att få till tunga lyft som ger styrka och stora muskler med gummiband med de är utmärkta för nybörjare, som rehab, på resan eller som avslutande övning på en muskel du redan utfört tunga lyft i. Läs mer om varför men gör Hammercurls. Skillnanden mot att lyfta med hantel är att motståndet blir inverterat, det är som jobbigast högst upp när gummibandet är spänt, för en hantel är det jobbigast i bottenläget.

Tips för Hammercurl med Gummiband

  • Se till att gummibanden är svagt spända redan vid start, biceps slappnar av annars
  • Dra tillbaka axlarna och ihop med skulderbladen, tryck fram bröstet
  • Dra långsamt upp gummibanden
  • Håll emot ordentligt på vägen ner
  • Dina armbågar ska vara fixerade vid sidan av din kropp under hela rörelsen
  • Lyft inte upp axlarna mot dina öron under rörelsen

Related Exercises